lördag 3 mars 2012

äntligen lite ledighet!

Fy satan vad skönt! När är jag ledig i tre hela dagar, fan det är ju nästan som att jag kommer börja sakna jobbet... njaa, kanske inte va..
Den här veckan har tinder verkligen gått riktigt mycket, vilket känns jätte kul får hoppas att nästa vecka kan bli lika bra som denna!

I fredags red vi ju för instruktör för första gången tillsammans, as kul. jätte givande, och jag kommer utan tvekan göra om det, många gånger!! Det var ju inte tinders första gång, han har ju gjort det med sin ägare, men för mig var det första gången. Hade verkligen hört jätte mycket bra ord om instruktören jag red för, alla rekommenderade verkligen honom och när man frågade hur han var så fick man liksom svaret " han gör underverk med din häst" så jag var väldigt förväntansfull, men jag tyckte att han levde upp till sitt lilla rykte eller vad man ska kalla det, får hoppas att det kommer gå ännu ännu bättre nästa gång! jag ser redan fram emot det nästa vecka !


Idag tänkte jag att han skulle få vila lite, alltså att jag skulle skritta ut barbacka med sidepull en liten bit, men sen när jag berättade om mina planer för min kompis så tyckte hon att det var rätt osmart för då kankse han skulle bli stel och liknande och det vill jag ju inte, så vi hängde med på ett litet joggninspass i 40 min ungefär. han var dock lite sur för han inte fick trava på i sin egna takt utan när jag börja kräva lite utav honom börkade han göra motstånd, men från träningen igår fick jag med mig lite tips som jag använde vilket fungerade riktigt bra stundtals och ibland sprang han ju bara på som en galning.. '

så tråkigt att sitta och dra han i munnen hela tiden, men det blir nog bra ju mer man tränar och så. får hoppas det! Är i allafall nöjd med lilleplutten idag, får vi se vad vi ska hitta på imorgon då. jo juste!! eftersom bettet åker runt så mycket i munnen på han så har jag fått låna ett par bettringar så vi kämpade med att sätta på dom så det blir väl att testa dom, och se hur han går när han har dom på sig. Tänker nog rida till någon äng och göra lite liknade övningar som vi gjorde i fredags.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar