söndag 11 mars 2012

Gör alltid ordning allt innan ridning

En sak som jag tänkte på idag. Fan vilken tur jag hade som redan hade mockat, fyllt på vatten, fixat hinkarna och gjort höpåsar. Vad hade jag gjort om det inte var fixat efter jag kom hem och inte kunde röra ryggen? Visst det går ju alltid att be om hjälp osv tror folk skulle vara rätt förstålig (nu menar jag er som inte har sina hästar hemma där mamma o pappa kan hjälpa) men det kankse inte är det roligaste.

Framför allt inte i mitt stall tycker dom om att prata väldigt mycket så ja, de hade tagit emot att be om hjälp där. Hur som helst, mitt tips till dig. Gör i odning allting innan ridning, så allt är klart ifall det skulle hända någon olycka så slipper man tänka att boxen är omockad och att hästen inte får mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar