söndag 11 mars 2012

lite svar såhär på kvällskvisten!

Något jag stör mig som fan på är när folk kommenterar otrevligt. Ska ni göra det kan ni lika gärna låta bli, för det jag skriver här är mina egna åsikter, om vad jag tycker om saker som jag läser osv.
.
Fick faktikst två roliga kommentarer om mitt inlägg ”arbete vid hand ” nu förstår jag inte riktigt hur hon tänkte som kommenterade, antingen missförstod hon mig eller så aa.. jag vet jag inte…
.
Men det jag kan säga till dig är att det här är min blogg (du får hemskt gärna rätta mig om jag har fel) dvs att jag skriver vad jag vill här, om jag tycker nåt så är det såklart att jag skriver det här, sen om du ogillar det så är det ditt ”problem” då kan du välja att inte läsa eller om du känner att du vill kommentera gör det då, men istället för att sitta och nästan ”skälla” på mig så kan du ju skriva dina åsikter och skapa en diskution åtminstonde? För alla har väl rätt till en egen åsikt..? Eller har jag fel? Näe.. Tror inte det. ;)
.
Brukar egentligen inte ta upp kommentarer såhär i inlägg men jag gör väl det nu då.
.
Först och främst.
Du har nog missförstått mig, (men hur kan man göra det när jag skrev om det så tydligt) jag läste en artikel om det i en tidning som dom kallade arbete vid hand. Och det gick ut på att dra i bettringen när man ville att hästen skulle gå fram o bak o vafan dom nu ville. JAG har aldrig sagt att det är arbete vid hand. Det jag blev sur över var att dom kallade det arbete vid hand för enligt MIG är det inte det. Lika så när dom lägger spöt på länden och allt vafan dom nu hade för sig. JAG tycker inte det är okej, och JAG skulle aldrig göra så mot min häst.
.
Men eftersom hästvärlden är så stor, och det finns så många former av arbete vid hand och olika övningar allt vad de nu är så betyder inte det att alla arbete vid hand tränar på samma sätt. Och vad jag förstår på din kommentar verkar du vara nån instruktör inom det ämnet. Det sättet du lär ut och som du kommentarde tyckte JAG (och kom ihåg, jag är inte gud, min åsikt är inte lag, min åsikt är bara min åsikt) verkade bra för det var naturligt. Vilket INTE den andra arbete vid hand metoden gjorde. Förstår du hur jag menar?
.
Sen vad jag PERSONLIGEN tycker om sånt är min ensak, och du behöver inte alls hålla med mig. Men jag står frotfarande för vad jag tycker. Men för att göra det klart en gång för alla.
.
Inlägget jag skrev såg jag ur en tidning och jag tycker inte om hennes träningsätt, jag säger inte att alla arbete vid hand är dåliga.
.
Om det fortfarande är något du missförstod eller inte gillade så får du jättegärna höra av dig igen, jag berättar mer än gärna om varför jag tycker si eller så.
.
Ha en bra kväll ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar