söndag 25 mars 2012

tömkörning!



Idag var vi ute på en liten tömkörningspromenad. Jag tänkte att det var lite roligare än en vanlig promenad, men jag vet inte riktigt om tinder höll med mig. Han är ju halt där ut av all promenad och vila. Han ska skrittas nu i en vecka iallfall så får vi se hur det blir sen.
Men idag då, trodde han skulle tycka att det var kul med lite tömkörning men jag tror att han uppfattar det som jobb, för nästan varje gång jag har tömkört honom har jag krävt något av han vilket han inte är så jätte förtjust i. Standarden är ju att han backar och vänder sig mot mig och biter efter mig när han har fått nog och försöker jag gå mot han backar han bara, riktig liten ponny!
Idag gjorde han det ca 3 gånger bara, jag tror det har med att han tror att han ska jobba och att han testar mig. Idag när jag tömkörde gick han ju på långa tyglar, så jag höll inte i han eller vad man ska säga så då kunde han ju vända och flänga hur bäst han vill. Första gången var det ren testning, han höjde även bakbenet mot mig men då fick han en snabb till rätta visning! och sen försvann det, den andra gången tyckte han att det skulle vara roligare att gå upp i skogen och när han inte fick det vände han. tredje minns jag inte ens varför, det var väl bara typisk tinder-sak!
Vände dock efter en kort stund för jag såg att han såg så stel ut och han snubblade och höll på så då kände jag att nu får det räcka. så vi gick tillbaka hem och då var det inga problem, inga vändningar eller liknande, han är så rolig lille tinder!

1 kommentar: