fredag 10 februari 2012

vad hände med mitt liv?

jo vafan, tänkte lägga mig ca 10-11 ikväll ha-ha. kolla klockan, snälla är det ett skämt? 20 i 12 haha... jag orkar inte, jag som skulle NJUTA av en LEDIG helg så ser jag att jag har utsläpp på lördag vilket resulterar i att jag ska släppa ut hästarna kl 8 vilket också betyder att jag ska upp halv 6. härligt!! kommer vara ännu tröttare nu med tanke på vad klockan är.. men man ska ju inte klaga egentligen..

idag var det lite dramatiskt, kommer ut och ska ställa tinder i rutan så ser jag hur ena bakhoven e helt blodig första tanken e ju lixom: SHIT nu måste vi amputera benet!! sen kollar jag lite närmare och så får jag blod på mina fingrar alltså, as mycket inte lite fjuttigt då börja ju tankarna flyga i mitt huvud jag som brukar ha sån bra koll på sånthär med andras hästar men nu, för att det är "min" så blir allt bara jätte jobbigt och hemskt och läskigt och ja..
men det visade sig att det inte var så farligt som det såg ut som tur var, han kunde gå och vi behövde inte amputera bort benet vilket kändes skönt..;) (hoppas ni förstår min härliga humor........) nej men han som ett skärsår på hoven precis vid kronraden och så på själva hoven där hade det flärpat upp lite hud typ så det var inget djupt eller liknande... tack för det säger jag bara!! så jag tvättade det osv.. red lite, men så fort man ska känna och se hur de känns tycker jag ALLTID att han känns konstig. men jag vet inte. han var inte lika på i steget (han brukar alltid bli taggad efter en galopp så kan ha varit därför behöver inte va för han hade ont) testade att trava sen när ja kände att han inte halta och då brukar han oftast springa skit fort för han blir så glad och de gjorde han nu med men sakta av lika snabbt så njaaa ja vet inte, är så JÄVLA dålig på sånthär. men sen hoppade jag iaf av för jag kände det att jag kommer må skit om jag vet att ja rider på honom och om de visar sig att han har ont. tittade lite på honom och de såg helt normalt ut när han gick, han va även glad som en speleman och gick och busa med mig som vanligt. så ont har han nog inte... hoppas jag..
har iallafall lindat hoven nu till kvällen och smörjt in med sånhär wound cream och lagt på ett fint litet bandage som han säkert ändå har lyckats fått av sig.. haha jag överdriver säkert men jag känner att det är bättre att göra såhär, än att veta att man kunde ha gjort såhär så han slapp lida om han hade ont.. aa ja hoppas ni förstår, för han lider iaf inte nu av ett litet bandage på ena hoven de är isåfall om han de svider med såret men han kändes för glad för det. så jag gjorde såhär :)
det är ju väldigt lägligt att jag har utsläpp imorn för då kan jag ju kolla på såret i lugn och ro och se hur det ser ut osv.. så jag får väl uppdatera er mer om det imorgon..

ja vad härligt, nu har klockan hunnit bli 10 i tolv.. och jag ska upp halv 6. härligt. ska kankse ta och sova nu då? jo juste. när jag kan och har tid osv ska jag köpa en ny lädertvål/balsam vad det nu kallas, har hört att den ska va as bra så jag tänker slå till på den med när jag har möjlighet.. kanske kan svänga förbi hööks imorgon.. hoppas det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar