söndag 5 februari 2012

GIVE ME A BREAK!

-25 minus grader är det idag. alltså snälla, jag orkar inte med det här.. hade det varit några dagar innan jul. fine! men vafan nu kommer det helt olägligt allt blir bara så mycket jobbigare! om man ska prata hästrelaterade saker så vet jag inte nu om jag måste bylta på tinder ännu ett täcke, visserligen har han bara ett duvntäcke på sig men ändå. kankse borde sätta på honom ett fleece under? eller det kankse blir för varmt? får se idag..

vattnet fryser till is! härligt värre! boxen fryser - torven och skiten e stenhård... och tillråga på allt har jag jobbat varje dag sen i måndag och ska även jobba idag och imorgon så ja e ju helt jävla död! men de blir pengar iaf.. de e tur :)

men ändå man kan ju inte rida utan att totalt frysa ihjäl eller något och som inte köpte thermobyxor med flit för att ja inte trodde att de skulle bli någon vinter.. hahaha...stort misstag, och ja, ja ångrar mig :)


/aja ska åka iväg till stallet nu och sedan blir det jobb. härligtsom tur e får jag skjuts så ja slipper gå! hörs kanske senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar