lördag 11 februari 2012

11/2-2012

tror ni inte att jag försov mig smart som jag är.. men det gör inget jag fick som tur var skjuts ut till stallet så jag hann släppa ut hästarna i tid hehe.. önskar jag hade närmare till stallet, eller helst av allt att jag kunde gå dit. men vem vet kankse blir så i framtiden...

hur ser det ut på tinders sårfrånt då: jo, det var bättre tack och lov! Bandaget hade han kvar på hoven, hade dock åkt upp men satt ändå relativt bra. såret såg bättre ut inte blodigt och så ingen svullnad eller liknande tinder var glad som vanligt lite pissed bara för han inte fick gå ut med sina kompisar. red iväg en liten sväng för att se hur han kändes idag och tro de eller ej så va han som vanligt lika pigg och glad och lika energisk i steget osv så de känndes as skönt så han var fit for fight.. ska se hur det är imorn med såret med, smörjde in nu de sista jag gjorde innan jag åkte satt de borde bli bra. det var ju trots allt inte för djupt.

det jag måste göra är att börja lite på mig själv i sånna situationer. jag vet och jag kan. ändå är det bra att prata med andra, men alla säger olika hela tiden, endel säger att man bara ska spola och tvätta med tvål endel säger att jag bara ska använda jodopax osv.. men det är svårt detdär. huvudsaken är att han mår bra och såret läker som det ska iallafall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar