måndag 30 januari 2012

30 januari 2012

köpte ju massage borsten jag snackade om, och den var verkligen en hit! shit vad han tyckte de va mysigt att bli borstad med den. så det va kul att han gillade den, i början skulle han klia lite på mig också men sen stog han och såg helt trött ut och underläppen hängde på han haha.. så söt!
skulle ju ha köpt ryktgrejerna också men jag blev för snål, känns så jävla ovärt att lägga pengar på det, men jag vet inte jag vill ju ha dom haha! men och andra sidan hur ofta e de jag står och ryktar i evigheter..? mjo, de händer ju faktiskt .. haha men ändå aja, får se hur jag gör.. för om jag ändå ska köpa något så är det ju roligare med ett pannband eller schabrak. det är ju inte aktuellt nu men iallafall..

kan jag berätta om mitt ridpass..
jag började med att tömköra för jag va så trött och jag tänkte att de ger mer än en skrittur bara det att det va inte tinder med på, i början gick de bra men sen bara vänder han in rumpan och backar när man går mot honom och ser så sjukt sur ut, haha han e så söt! det där höll vi på med i typ 20 min stundtals gick det as bra, då gick han hur fint som helst på volten men sen när de inte vart kul längre så gjorde han så igen..
de va jätte kul för mig ... haha mitt tålamod rök tillslut så jag gick upp med honom och sadlade om, alltså sadlade och kratsade ut hovarna igen och gick ner med honom för jag orkade inte hålla på från marken satt då red vi ett dressyrpass i ca 20 min vilket gick riktigt bra trodde att han skulle hålla på som han gjorde i tömkörningen men de gjorde han inte, han krullade bara ihop sig till en början och inte vill gå på en volt men eftersom jag redan var irriterade på detdär räckte det med en tillrättavisning så va de beteendet borta.. så då gick de bra travade en del och jag kunde samla honom jätte mycket! gjorde även skänkelvikningar i trav vilket inte har varit min starka sida på honom men idag gick det as bra verkligen.
Jag tänkte på det, fan vad fint han kan gå om han bara vill och om man verkligen ger sig fan på det. för om jag tittar tillbaka på när jag red nåt enstaka dressyrpass på honom för ett år sen gick det inte bra antingen sprang han ifrån arbetet eller så krullade han ihop sig bara haha, men de e verkligen kul att se när han går sådär fint! :) så det kändes bra att vi lyckades till slut!
och tömkörningen.. ja, jag har en plan även där. det roliga e att man måste vara lite smart jag tror att jag har hållt på för länge med samma grej och då har det blivit som en ont cirkel.. det jag får göra e att typ tömköra lite och när man märker att han tycker de e kul då får man gå därifårn osv.. sen tillslut kommer han nog inte dumma sig sådär mycket iallafall, han kommer nog alltid säga ifrån när det blev för jobbigt men så e han ju och de e de som e så kul med honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar